Zaplanuj swoją laseroterapię. Umów się na konsultację!

Szacuje się, że z bruksizmem zmaga się już niemal połowa populacji. Mimowolne zaciskanie zębów i zgrzytanie nimi określane jest mianem choroby cywilizacyjnej XXI wieku. Nie należy go lekceważyć. Nieleczone schorzenie może bowiem prowadzić nie tylko do uszkodzenia zębów i zaniku przyzębia. Bruksizm często staje się też przyczyną bólu głowy, karku i pleców czy też zaburzeń słuchu. Skonsultuj się z naszym specjalistą, by zapobiec skutkom choroby.

Bruksizm - leczenie zaciskania zębów

Bruksizm polega na zwiększeniu napięcia mięśni żwaczy, co prowadzi do bezwiednego zaciskania zębów przez sen i zgrzytania nimi. Przyczyn choroby należy szukać w nadmiernym stresie, wadach zgryzu, lub w chorobach pasożytniczych, takich jak owsica. Skutki bruksizmu to:

• ścieranie i pękanie zębów
  • rozchwianie zębów
  • ubytki klinowe
  • krwawienie dziąseł
  • zaniki przyzębia
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów skroniowo-żuchwowych
  • ograniczona ruchomość żuchwy
  • wzmożone napięcie mięśni głowy i szyi
  • bóle obręczy barkowej i rąk
  • przerost mięśni żwacza i bolesność w okolicy jego przyczepów
  • zaburzenia w produkcji śliny przez gruczoły ślinowe
leczenie bruksizmu

Zaciskanie zębów w nocy może znacząco obniżać jakość życia. Aby temu zapobiec, warto podjąć leczenie w naszym gabinecie.

Bruksizm - leczenie w Poznaniu

Aby wyeliminować problem i zapobiec uszkodzeniu zębów, umów się na konsultację z naszym specjalistą. W gabinecie dr Kopaczyński stosujemy skuteczne i sprawdzone metody leczenia zaciskania zębów botoksem. Terapia bruksizmu z wykorzystaniem toksyny botulinowej przynosi wymierne efekty w postaci osłabienia mięśni żwaczy. Tym samym zgrzytanie zębów zostaje wyeliminowane.

Leczenie bruksizmu botoksem opiera się na blokowaniu przewodnictwa nerwowo-mięśniowego i nie wiąże się z dolegliwościami bólowymi. Zabieg przeprowadza doświadczony specjalista, po wcześniejszej konsultacji z pacjentem i ocenie jego stanu. Ostrzyknięcie mięśni toksyną botulinową nie tylko minimalizuje problem zaciskania zębów, ale też łagodzi rysy twarzy i przynosi ulgę w bólach głowy i karku, spowodowanych zwiększonym napięciem mięśni żwaczy.

bruksizm leczenie

Bruksizm - leczenie botoksem

Toksyna botulinowa rozluźnia mięśnie poprzecznie prążkowane i hamuje uwalnianie acetylocholiny z presynaptycznych zakończeń nerwowych, blokując tym samym przewodnictwo nerwowo-mięśniowe. Dzięki temu ogranicza objawy bruksizmu i zmniejsza częstotliwość epizodów choroby. Efektem jej zastosowania jest także ograniczenie siły żucia oraz zmniejszenie istniejących dolegliwości bólowych.

Leczenie bruksizmu botoksem polega na aplikacji preparatu w żwacze. Specjalista prosi pacjenta o zaciśnięcie zębów po to, by palpacyjnie wyczuć napięte mięśnie. Wyznaczając ich granice, planuje miejsce iniekcji. Następnie dobiera odpowiednią ilość toksyny botulinowej i ostrzykuje mięśnie. Zabieg na bruksizm z wykorzystaniem botoksu trwa ok. 20 minut. Jest mało inwazyjny i niemal bezbolesny. Po nakłuciach nie pozostają ślady, a efekty utrzymują się przez długi czas. Należy jednak pamiętać, że jedna wizyta w gabinecie nie wystarczy. Aby ograniczyć zaciskanie zębów należy poddać się długofalowej terapii.

Bruksizm - zabieg ostrzyknięcia mięśni botoksem

Efektów po zabiegu ostrzyknięcia mięśni botoksem należy spodziewać się po upływie 3-7 dni. Utrzymują się one przez około 4-8 miesięcy. Aby rezultat terapii był trwały, warto powtarzać zabiegi co 6 miesięcy. Leczenie bruksizmu z wykorzystaniem toksyny botulinowej stanowi niezawodną metodę walki z chorobą. Warto poddać się zabiegom w gabinecie dr Kopaczyński, by zwalczyć uciążliwe dolegliwości i uniknąć skutków bezwiednego zaciskania zębów przez sen.

Przeciwwskazania do leczenia bruksizmu botoksem to:

• ciąża i karmienie piersią
  • nadwrażliwość na składniki preparatu
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • antybiotykoterapia
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • przyjmowanie leków antykoagulacyjnych
  • padaczka
  • stwardnienie zanikowe boczne
  • stan zapalny skóry w okolicy żwaczy
zabieg na zaciskanie zębów

Leczenie bruksizmu botoksem - cena

Aby poznać koszty terapii, nawiąż kontakt z gabinetem dr Kopaczyński i umów się na konsultację. W jej trakcie doświadczony specjalista oceni napięcie mięśni żwaczy i stan zębów. Określi także plan leczenia oraz jego koszty i udzieli wskazówek, dotyczących postępowania po ostrzyknięciu. Należy wówczas unikać korzystania z sauny i solarium, podobnie jak z zabiegów przeprowadzanych z wykorzystaniem lasera, fal radiowych lub podczerwieni.

Zmierz się z problemem, jakim jest bruksizm. Leczenie w Poznaniu, w gabinecie dr Kopaczyński  pomoże Ci uniknąć skutków schorzenia i poprawi komfort życia. Skontaktuj się z nami, by uzyskać odpowiedni na swoje pytania lub umówić się na konsultację.

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje zabieg na bruksizm?

Koszty przeprowadzanego z zastosowaniem botoksu zabiegu na bruksizm wahają się w granicach 1000-1300 PLN. Cena zależy przede wszystkim od ilości zużytego preparatu. Aby dowiedzieć się więcej, umów się na konsultację w gabinecie dr Kopaczyński.

Ile zabiegów na bruksizm jest niezbędnych dla trwałego efektu?

Choć pierwsze efekty działania toksyny botulinowej odczuwalne są już po 3-7 dniach po zabiegu, terapia bruksizmu ma długofalowy charakter. Bez regularnych wizyt w gabinecie uciążliwe dolegliwości w postaci bólów głowy i karku, wzmożonego napięcia mięśni żwacza oraz ograniczonej ruchomości żuchwy będą powracać. Aby tego uniknąć, zabieg ostrzykiwania mięśni botoksem należy powtarzać co 6 miesięcy. Wówczas efekty terapii są trwałe.

Po jakim czasie widać efekty zastosowania botoksu na bruksizm?

Ostrzyknięcie mięśni toksyną botulinową przynosi efekt w postaci osłabienia mięśni żwaczy, a co za tym idzie, poprawy jakości życia osób zmagających się z bruksizmem. Zabieg trwa ok. 20 minut, a jego efekty można zauważyć po 3-7 dniach. Utrzymują się one przez 4-8 miesięcy. Po tym czasie zabieg należy powtórzyć.

Czym objawia się bruksizm?

Jednym z najbardziej charakterystycznych objawów bruksizmu jest nocne zgrzytanie zębami. Osoba dotknięta chorobą często nie zdaje sobie z niego sprawy, a o przypadłości informują ją bliscy. Może jednak odczuwać ból żuchwy i szczęki po przebudzeniu, a także doświadczać bólów głowy, kręgosłupa, problemów ze wzrokiem i słuchem. Skutkami bruksizmu są wyszczerbienia zębów oraz ich rozchwianie, zaniki przyzębia i zaburzenia w produkcji śliny.

Czy bruksizm zmienia twarz?

Przerost mięśni żwacza stanowi jeden ze skutków bruksizmu. W jego wyniku linia żuchwy staje się bardziej zarysowana, co prowadzi do zaburzenia proporcji twarzy. Ze względu na masywną szczękę dolną, nabiera ona kwadratowego kształtu. Oznacza to, że nieleczony bruksizm może prowadzić do zmiany rysów twarzy.