Niwelowanie zmarszczek

Czas zabiegu:  10-15 minut

Zabieg wykonuje: lekarz

Znieczulenie: standardowo niepotrzebne

Zabiegi przy użyciu toksyny botulinowej to złoty standard w niwelowaniu zmarszczek mimicznych. Jest to substancja, która blokuje przewodnictwo w płytce nerwowo-mięśniowej w następstwie wywołując relaksacje danego mięśnia. Zjawisko to powoduje rozprostowanie zmarszczki mimicznej. Efekty działania są tymczasowe- trwają od 4 do 6 miesięcy przy czym nie pojawiają się od razu lecz w ciągu tygodnia lub 2 od wstrzyknięcia. Warto wspomnieć, że toksyna botulinowa jest stosowana ,z powodzeniem, w leczeniu od dawna w takich dolegliwościach jak migreny, zez, kręcz karku lub dziecięce porażenie mózgowe.

Niwelowanie zmarszczek mimicznych wykonujemy przy użyciu toksyny botulinowej typu A Bocouture® (wolnej od białek kompleksujących) firmy Merz Aesthetics

Jakie są możliwe działania niepożądane?

W związku z samym wstrzyknięciem może wystąpić miejscowy ból, stan zapalny, przeczulica, niedoczulica, tkliwość, obrzęk, krwiak albo siniak. Miejscowe osłabienie mięśni jest jednym z występujących działań farmakologicznych toksyny botulinowej- może dotyczyć również mięśni przyległych do obszaru zabiegu.

Jak wygląda zabieg?

Każda procedura medyczna wykonana w Naszym Gabinecie jest poprzedzona wywiadem lekarskim. Przed wyrażeniem świadomej zgody, Pacjent wypełnia ankietę, zapoznaje się z charakterystyką produktu jest poinformowany o spodziewanych efektach zabiegu, przeciwwskazaniach, działaniach niepożądanych i powikłaniach. Na każdym etapie zabiegu jest możliwość zadawania pytań celem rozwiania wszelkich wątpliwości

Toksynę botulinową wstrzykuje się w określone punkty zależne od tego, które mięśnie chcemy zrelaksować. Podaje się ją, zależnie od okolicy, domięśniowo, podskórnie lub śródskórnie. Stosuje się przy tym bardzo cienkie igły, dlatego ból związany z zabiegiem jest minimalny i nie wymaga znieczulenia miejscowego. Bezpośrednio po zabiegu pacjent może wrócić do swoich aktywności.

Dla pacjentów o niskiej tolerancji bólu proponuje się znieczulenie powierzchniowe.

Po zabiegu Pacjent otrzymuje wskazówki i zalecenia jak powinien postępować w najbliższym czasie.

Kiedy rozpocząć stosowanie toksyny botulinowej?

Warto rozważyć rozpoczęcie zabiegów z użyciem botoksu nawet przed 30 rokiem życia. Gdy odpowiednio wcześniej rozpocznie się niwelowanie zmarszczek mimicznych, mogą się one nigdy nie ujawnić i przez to utrwalić!

Jakie są przeciwwskazania do wykonania zabiegów z użyciem toksyny botulinowej?

1. Ciąża
    2. Karmienie piersią
    3. Uczulenie na którykolwiek ze składników botuliny
    4. Aktywne choroby autoimmunologiczne
    5. Uogólnione zaburzenia czynności mięśniowej(miastenia gravis, Zespół Lamberta-Eatona
    6. Infekcja lub zakażenie w miejscu planowanej iniekcji

Do zabiegu kwalifikuje lekarz na podstawie wywiadu. Wskazane zabranie dotychczasowej dokumentacji medycznej.

ZAPRASZAMY NA KONSULTACJĘ!

DORADZIMY ZABIEG, KTÓRY SPROSTA TWOIM OCZEKIWANIOM